Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


TOY STORY 3.
Rendezők: Lee Unkrich
Forgatókönyvírók: Michael Arndt
Szinrkonhangok: Tom Hanks, Tim Allen, Joan Cusack, Don Rickles, Wallace Shawn
Stúdió: Pixar Animation Studios
Megjelenés: USA 2010. Június 18. Magyarország 2010. Június 17.
Bevétel: $ 1,066,969,703
Toy Story-Kronológia: Toy Story (1995) - Toy Story 2. (1999)

TOY STORY 3. 2010-ben bemutatott amerikai számítógép-animációs film a Pixar gyártásában és a Walt Disney Pictures forgalmazásában. A második részt több mint tíz évvel követő produkció 2010 júniusában került az amerikai és magyar mozikba is, 3D-ben és IMAX 3D-ben is; előadásait megelőzte egy animációs rövidfilm is, melynek címe Day & Night. Ez volt az első film, mely 7.1 surround hanggal került a mozikba.

TÖRTÉNET:
Az immáron 17 éves Andy Davis főiskolára megy, így elköltözik otthonról. Szobája kiürítésekor kezébe akadnak a még megmaradt játékai. Úgy dönt, a legkedvesebbet, Woodyt magával viszi, de végleg a többitől sem válik meg, hanem a padlásra pakolja őket. Édesanyja azonban kidobásra szántnak hiszi a Buzzt, Jesse-t, Szemenagyot, Slinkyt, Rexet, Gubát, Krumplifejéket és a kis zöld ufókat tartalmazó szemeteszsákot, ezért kiviszi a többivel együtt. Woody mindezt látva nyomban barátai után iramodik, de azok nélküle is boldogulnak: a zsákból Mrs. Davis autójába másznak. Jesse-vel az élen úgy gondolják, gazdájuk ki akarta őket dobni, így nincs maradásuk, a legjobb, ha a közeli Napsugár Óvodába kerülnek, ahová Mrs. Davis készül néhány egyéb dologgal, köztük Andy húgának Barbie babájával, akit nagyon megvisel az eldobás. Woody hiába győzködi őket arról, hogy tévedés történt, hajthatatlanok. A vita közepette megérkezik Mrs. Davis, s a kocsi elindul – Woodyval együtt.
Az óvodában éppen udvari szünet van, mikor Andy játékai megérkeznek. Szívélyes fogadtatásban részesülnek, az ottaniak vezetője, Macó és a megnyerő Ken baba – aki első pillantásra beleszeret Barbie-ba – körbevezeti őket. Mindenkit lenyűgöz a hely, egyedül Woody látja jónak, hogy visszamenjenek Andyhez. Macó egy másik hatalmas játszószobába vezeti az újoncokat, hogy ott várják a gyerekeket, akik majd játszani fognak velük, s társaival együtt távozik. Woody elbúcsúzik barátaitól, s visszaindul Andyhez. Miután kijut az óvoda tetejére, egy ott talált apró sárkányrepülővel röppen át a magas és masszív kerítés fölött, ám végül egy fáról lógva köt ki. Itt talál rá Bonnie, az egyik óvónő jámbor kislánya, aki hazaviszi magához.
Ezalatt az óvodában véget ér a szünet, s kisgyerekek egész hada ront rá Buzzékra, esztelenül dobálva, rágcsálva, szétszedve, s egyéb nem rendeltetésszerű módon használva őket. A bölcsődések pusztításának elvonultával a játékokat kétségek gyötrik, így Buzz, aki megpillantotta a másik szobában kedvesen játszadozó gyerekeknél Macót, Kent és a többieket, biztosítja őket, hogy átkéreti magukat. Követni kezd pár játékot, köztük Kent, akik egy titkos helyre tartanak. Kihallgatja beszélgetésüket, amiből kiderül, nem túl tisztességesek vendéglátóik. Indulni készül, mikor rajtakapják; egy hátsó helyiségbe hurcolják és megkötözik. Rövidesen megérkezik Macó is, aki nyomban az eloldozását kezdeményezi, barátságos hangon üdvözli rátermettségét, s maradást ajánl fel. Buzz azonban hallani sem akar arról, hogy barátai legyenek az áldozati bárányok, akik kényszerűségből vállalják a legkisebb gyerekek durva bánásmódját, így nemet mond. Macó durvább eszközökhöz folyamodva átállíttatja Buzz funkcióját játékról demóra, s saját szolgálatába állítja. A magát ismét csillagharcosnak képzelő játék barátait a Csillagbázis ellenségének tekinti, s ketrecekbe zárja őket Macó utasítására.
Woody megismerkedik Bonnie játékaival, s olyasmiben lesz része, amiben már régen nem: játszanak vele. A kellemes élmény ellenére eltökélt szándéka, hogy visszatér Andyhez, aki a magával vinné a kollégiumba. A játékok meglepve hallják, hogy Woody az óvodából jött, hiszen onnét eddig csak egyvalakinek sikerült kijutnia. Vigyorit, a bohócot egy selejtezést követően fogadta be Bonnie. A játék elmeséli Woodynak Macó történetét. Együtt érkeztek a Napsugárba, miután egykori gazdájuk, egy szerető kislány elvesztette őket. A hosszú hazautat megtéve Macót szörnyű sokk fogadta: Daisy egy hozzá hasonló, új plüssmackót ölelgetett. Vigyori szerint akkor és ott valami meghalt Macóban, s teljesen elveszítette régi önmagát. A Napsugárba kerülve rémuralmat alakított ki, ahol semmi sem történik az ő tudta és megfigyelése nélkül. Woody rögvest visszaindul, hogy kiszabadítsa barátait. Bejutva a Napsugárba, Woodynak sikerül felvennie a kapcsolatot társaival, s megosztja velük szökési tervét. Leszerelik az őrködő Buzzt, s megkísérlik visszaállítani tudatát, ami nem alakul a kívánt módon: noha már nem tekinti ellenségnek barátait, spanyol nyelvű üzemmódra vált, s hevesen udvarolni kezd Jesse-nek. A csapat eljut a szemétkidobóig, ami a szabadságra nyíló kaput jelenti, ám ott Macóval és alattvalóival találják szemben magukat. Az összetűzés során felszínre kerülnek a Napsugár ura által elhallgatott igazságok, aminek következtében Andy játékai és Macó is a szemeteskocsiban köt ki. Buzz egy kisebb baleset során visszanyeri régi önmagát, ám csakhamar másfelé fordul mindenki figyelme: a jármű a hulladékmegsemmisítőhöz érkezik, s egy szempillantás alatt a mechanizmusban találják magukat. Sikerül kijátszaniuk az aprítót, s Woody és Buzz Macónak is segítő kezet nyújt. Az igazi veszély azonban csak eztán fedi fel magát: a futószalag végén a hatalmas kiterjedésű hulladékégető izzik fenyegetően. Macó megpillantja a leállítót, s eléréséhez a többiek segítségét kéri. Feljutva azonban kereket old a gomb megnyomása nélkül, de nem örülhet sokáig szabadságának: egy kamion bogárvédőjén köt ki. Andy játékai előtt nem marad más lehetőség, mint együtt szembenézni végzetükkel. Az utolsó pillanatban érkezik a váratlan segítség: egy kampó felülről, amit néhány barát irányít.
Kijutva a felszínre Woody megpillant egy ismerős kukáskocsit, ami visszajuttatja a csapatot Andy házához. Ott a cowboy elbúcsúzik társaitól, akik már nem aggódnak a padlássors miatt, s Andy koleszos holmijai közé huppan. Fültanúja annak, amint Andy biztosítja elérzékenyült édesanyját, hogy mindig vele lesz gondolatban. Ekkor már tudja, mit kell tennie; üzenetet ír, s a cetlit barátai lezárt dobozára helyezi. Andy azt meglátva – azt gondolván, anyjától származik –, a padlás helyett egykori kedvencei elajándékozása mellett dönt. Bonnie-hoz hajt, s egyenként mutatja be a félénk kislánynak a játékokat. Meglepetésére, Woodyt is a doboz alján találja. Kis habozás után azonban úgy dönt, ideje búcsút venni legszeretettebb játékától is, s egy utolsó, nagy játszadozásba kezd Bonnie szórakoztatására.
Woody bemutatja barátainak Bonnie játékait, s később levelet kapnak a Napsugárból, ahol Ken és Barbie gondoskodik arról, hogy egyetlen nap se múljon el buli nélkül.

SZEREPLŐK:

  • WOODY - A felhúzásra beszélő funkcióval ellátott cowboy-rongybabának speciális helye van gazdája szívében, így Andy még a kollégiumba költözve sem válna meg tőle, míg többi játékára a padlás vár, vagy még rosszabb. Woody azonban a társai iránt érzett felelősségtudatára és szeretetére hallgatva kezébe veszi a dolgok irányítását, s ezzel élete eddigi legveszélyesebb kalandjába csöppen, ami során új barátokat és fenyegető ellenségeket is szerez.
  • BUZZ LIGHTYEAR - A műanyag csillagharcos akciófigura Woody legjobb barátja, s a játékok között is kiemelt helyet élvez. A Napsugár óvodába kerülve Buzz – Woody távollétében – a vezéregyéniség szerepébe kerül, s ennek eleget téve igyekszik a többi játék gondját viselni. Erőfeszítései során megdöbbentő titokra bukkan, aminek rémisztő, majd mulatságos következményei lesznek reá nézve.
  • JESSE - A jódlizó cowgirl-rongybaba határozott fellépésével meggyőzi társait, hogy a bizonytalan és sok jóval nem kecsegtető jövő helyett válasszák a Napsugár óvodát, ahol ismét játszhatnak velük. Hamarosan csalatkoznia kell reményeiben, ám Buzz ott van az oldalán a legszorultabb helyzetben is. 2010. június 17-én, a bemutatóhoz közeledve Joan Cusack részt vett a limitált kiadású, beszélő Jesse-baba bemutatóján a Chicago Disney Store-ban, ahol egyes példányokat dedikált is. „Nagyszerű történet ez a képzeletről és játszásról” – nyilatkozta a színésznő a filmről.
  • KRUMPLIFEJ ÚR & ASSZONY - A Hasbro darabjaira szedhető, krumplitestű bábuja soha nem fogy ki epés megjegyzéseiből és hajlandóságából, hogy a csapatot testi épsége és teljessége árán is segítse. Felesége és fogadott, kis zöld űrlény gyermekei mellett mindig kiáll, s ő is számíthat rájuk.
  • Krumplifej asszony Krumplifej úr törődő felesége, akinek elkallódott fél szeme nem várt fejleményekre derít fényt a játékok számára.
  • REX - A zöld színű, műanyag Tyrannosaurus rex figura semmit sem veszített aggodalmas természetéből, s ha ijesztő megjelenéssel nem is tud szolgálni barátai megvédésére, apró végtagjai gyakran jönnek kapóra vészhelyzetekben.
  • SLINKY - A fémrugós testű tacskó nagy szolgálatot tesz sajátos szerkezetével a csapatnak, akár tervek kivitelezéséről, terepfelmérésről vagy meleg helyzetek áthidalásáról van szó.
  • GUBA - A mókás malacperselynek vág az esze, s kiterjedt ismeretekkel rendelkezik a különböző használati tárgyak anyagösszetételéről és típusjellemzőiről.
  • SZEMENAGY - Jesse szótlan, de hűséges paripája, aki legalább annyira elkötelezett Woody mellett is.
  • BARBIE -  A Mattel népszerű játékbabája Andy húgához tartozott, mígnem a lány megvált tőle. Ezt Barbie nehezen dolgozza fel, ámde rövidesen beköszönt nála a szerelem, ami csakhamar komoly próbára is tétetik.
  • KIS ZÖLD EMBERKÉK - A játékgépből kihalászott, sokszemű ufók alkotta triót a Krumplifej házaspár gondozza. A könnyen lenyűgözhető teremtmények különös tisztelettel viszonyulnak a kampókhoz, s ez nem várt haszonnal jár Andy játékai számára.
  • ŐRMESTER - Az apró, talphoz forrasztott lábú, zöld játékkatona két társával együtt elhagyja Andy szobáját és vele együtt a többi játékot, miután úgy látják, szolgálatukat teljesítették a felnőtté váló Andy mellett.
  • MACÓ -  A Napsugár óvoda rangidős lakójaként Satukarú Medve, azaz Macó, az illatos, rózsaszín plüss nagy megbecsülésnek örvend. Hajlott koráról árulkodik, hogy bottal jár és hosszabb távolságokat dömper platóján tesz meg. Szívélyesen fogadja Andy játékait, ám valódi szándékai is rövidesen felszínre kerülnek.
  • KEN - A Napsugár játékközösségében fontos szerepet betöltő játékbaba rendkívüli módon ad külsejére, amiből társai gyakran űznek gúnyt. Első pillantásra belehabarodik Barbie-ba, s ezen érzelme mutatja meg számára végül a helyes utat. Michael Keaton egy interjúban nemtetszését fejezte ki azon hollywoodi trend iránt, hogy folytatásokat csupán az anyagi sikerért gyártanak. Véleménye szerint azonban a Toy Story 3. más: „Szerencsére, a Toy Story 3. olyan jó, ha nem jobb, mint az eredeti.”
  • BABILLA - A nagy méretű néma baba Macóval együtt került a Napsugárba, s vakon követi a medve minden utasítását. Ám eljön az ideje, hogy egyszer végre saját döntést hozzon.
  • CSACSOFON - Játéktelefon, akit a Napsugárban csak a túlélés vezérel, s ezért igyekszik kimaradni a bajból. Mégis segít Woodynak, ám ezért meg is kell fizetnie az árat.
  • CSÁPI -  Lila színű, nyúlós testű játékpolip, akinek fizikai adottságai jó szolgálatot tesznek  Macónak.
  • IZMI - Az izmos, zöld rovart formáló játék Macó pribékjeinek egyike.
  • DRABÓ - A több arckifejezéssel rendelkező, s azokat tekeréssel váltogató kőszikla Izmihez hasonlóan a Macó által elvárt rendet biztosítja.
  • SZIKRÓ - A szikrákat szórni képes játékrobot akár más játékok vallatására is alkalmas. És vannak, akik hasznosítják is ezen oldalát.
  • MAJOM - A cintányérverő majom felel a Napsugár ellenőrzéséért. Szemeit szüntelenül a monitorokon tartja, melyek a biztonsági kamerák felvételeit közvetítik. Amint valami nemkívánatost észlel, egy mikrofonba riadót fúj hangszerével.
  • TÜSI ÚR - A zöld nadrágos, shakespeare-i szerepekről álmodó plüss sündisznó színészi hivatásának tekinti, hogy részese a kis Bonnie játszadozásainak.
  • DOLLY - Barátságos rongybaba.
  • BOGI - Plüss egyszarvú.
  • TRIXI - Triceratops játékdinoszaurusz, aki jól kiismeri magát az interneten.
  • VIGYORI - Vidámságát rég elvesztett bohóc, aki az ugyancsak hánytatott sorsú Macóval és Babillával együtt érkezett a Napsugárba. Vigyori az egyetlen, aki kijutott onnan, selejtezés következtében; újból összevarrva Bonnie játéka lett.
  • BORSÓSZEMEK - Három apró, játékos plüss borsószem.
  • TOTORO - A szótlan, gömbölyded plüssfigura Mijazaki Hajao Szomszédom, Totoro című filmjéből elevenedik meg játékként.

HÁTTÉR:
A Disney és a Pixar újrakötött szerződésének értelmében minden szereplő, amit a Pixar megalkot filmjeihez, a Disney tulajdonát képezi. A Disneyt illette továbbá a jog, hogy folytatást készítsen bármely Pixar-filmhez, ugyanakkor a Pixarnak joga volt ezen esetleges folytatások munkálataiban nem részt venni. 2004-ben, mikor a folytatólagos tárgyalások a két cég között szerződésbontást helyeztek kilátásba, a Disney akkori főnöke, Michael Eisner a Toy Story 3. elkészítéséről határozott a Disney saját komputeranimációs divízióján, a Circe 7 Animationön keresztül. Tim Allen, Buzz Lightyear eredeti szinkronhangja hajlandóságot mutatott a közreműködésben, még ha nem is a Pixar készíti a filmet. Jim Herzfeld írta meg a Circle 7 verziójához a forgatókönyvet. Ebben a játékok eljuttatják a meghibásodott Buzzt Tajvanba, abban a hitben, hogy ott megjavítják. Az interneten azonban szembesülnek vele, hogy a cég teljes visszahívást rendelt el, mivel világszerte nagy számban léptek fel zavarok a játékszériában. Buzz megsemmisítésétől félve, Andy játékainak egy csoportja (Woody, Rex, Slinky, Krumplifej úr, Guba, Jesse és Szemenagy) barátjuk kiszabadítására indul. Ezalatt Buzz olyan játékokkal találkozik, akiket egykoron szerettek, de most hasonló sorsra jutottak, mint ő.
2006 januárjában a Disney felvásárolta a Pixart, s a megállapodás értelmében a Pixar vezetői, Edwin Catmull és John Lasseter irányítása alá került az összes animációs Disney-produkció, azaz a Disney Animation. Röviddel ezután a Circle 7 Animationt megszüntették, a Toy Story 3.-verziójukat pedig jegelték. Egy hónappal később Robert Iger, a Disney CEO-ja megerősítette, hogy a Disney áthelyezi a projektet a Pixarhoz. 2007. február 8-án Catmull bejelentette, hogy a második rész társrendezője, Lee Unkrich rendezi a filmet, a forgatókönyvet pedig Michael Arndt írja. A bemutató dátuma 2010-re került. „Már évek óta volt egy ötletünk a Toy Story 3.-hoz, amiről azt gondoltuk, megfelelő lesz, ha valaha is elkészítjük” – meséli Lee Unkrich rendező. Azonban egy korai megbeszélésen végül mégis elvetették elképzelésüket: „Mindent elölről kezdtünk.” A forgatókönyvet nagyjából 25 részre bontották szét, s mindegyik 10 vagy valamivel több változaton esett át – az egyik első a 60 változtatást is elérte –, majd készült belőlük egy nyersvágás átmeneti hangokkal és zenével, hogy könnyedén látható legyen, működik-e az elképzelés.
A film tervezési és produkciós szakaszaiban a Pixar munkatársai 92 854 sztoribordot készítettek. A szereplők is elsőként rajzolt formában láttak napvilágot; az animációs eljárások között helyett kaptak az egyszerű rajzok, skiccelt vázlatok, amik később a digitális festmények részei lettek, mielőtt a számítógép-animációs renderelés és a végső igazítás véglegesítette az adott jelenetet. Miközben megtartották a korábbi két film színpalettáját és stílusát olyan elemekben, mint például a bútorok, az animátorok korszerű digitális megvilágítást és textúrázó eszközöket alkalmaztak. Amellett, hogy a készítők modern technikai eszközeit összhangba hozta a korábbi részeknél használtakkal, Bobby Podesta vezető animátor részletesen elbeszélgetett az eredeti filmeken dolgozókkal, hogy ezzel segítse a mostani stábot az akkori gondolkodásmód elsajátításában. Az a jelenet jelentette a legnagyobb kihívást az alkotóknak, amelyben a főszereplő játékok megérkeznek az óvodába – a szekvencia több száz játékot vonultat fel. Lee Unkrich rendező el akarta kerülni a tömegszimulációs technológia alkalmazását, hogy mindegyik szereplő külön keljen életre. „Ahelyett, hogy féltucat animátort lekötöttünk volna vele, minden egyéb jelenet készítését felfüggesztettük és mindenkit erre az egyre állítottunk rá két hétre” – meséli Podesta. A számos szereplő közül egynek, a dobozból kiugró bohócnak maga Unkrich szolgáltatja a hangját. Az új részhez a visszatérő szereplők animációs modelljét újraalkották úgy, hogy egyszerűbb legyen az irányításuk, de hasonlóak maradtak a korábbi filmek esetében használtakhoz. „Végső soron jó szolgálatot tett mindez az animátoroknak, mivel egészen leegyszerűsödött a munkájuk, s újfent tanulmányozhatták Woodyt, Buzzt és a két szereplő lényegét” – magyarázza Unkrich. Macó testét 3 473 271 különálló szőrszál alkotja, több rétegben, hosszúság és vastagság szerint rendeződve. Hogy hitelesen adják vissza a felnőttkör küszöbén álló Andyt, az alkotók a szereplőt több életkorban is megrajzolták, kezdve a Toy Story előtti 6 éves állapotától a harmadik részben látható 17 esztendős megjelenésééig.
A szűkösre szabott produkciós határidők miatt a rendezőnek komoly fejtörést okozott, hogy milyen zenei aláfestés lenne ideális a zárójelenethez: „A zenei anyag rögzítését megelőző napokban alig bírtam uralkodni magamon. Tudtam, hogy rengeteg függ a film utolsó jelenetétől… Randy [Newman] azonban szakmájának mestere, s a végeredmény kiváló lett.” Darla K. Anderson producer elmondása szerint annak ellenére, hogy a sztereoszkopikus 3D is a gyártási folyamat részét képezte, a Toy Story 3. elkészítése az egyik legsimább volt a Pixar történetében. A korábbi két Toy Story 3D-be konvertálása jobban sikerült, mint várták, s ez mindenkit meglepett. „Ebből arra következtettem, hogy nem szükséges semmit sem máshogy csinálnom a Toy Story 3. esetében sem. Egyszerűen egy jó filmet kell összehoznom a belsőmre hallgatva” – mondja Unkrich; „A Toy Story 3. minden eleme már része volt az első Toy Storynak is – csak épp minden egy kicsit erőteljesebb, remélhetőleg.”
Tom Hanks, Tim Allen és John Ratzenberger nem kapták meg a szkriptet, hogy eldönthessék, részt vesznek-e a folytatásban, ehelyett a film egy teljes sztoritekercsét vetítették le nekik egy moziban. Ezen előzetesen felvett hangokkal, hangeffektekkel és zenével ellátott mozgó sztoribordok voltak láthatók. A három színész a vetítés végén aláírt a filmhez. Hanks stúdiófelvételeinek utolsó napjára Woody utolsó jelenetei maradtak, összhangban az érzékeltetett véget éréssel, ami e jelenetekben hangsúlyos szerepet kap. A Toy Story 3. az első film, amelyet Dolby Surround 7.1 hangformátummal játszottak a mozik.

DÍJAK:
A 2010-es év legjobb kritikákat kapott filmjeként, a Toy Story 3. alkotói számos jelöléssel és elismeréssel gazdagodtak a 2010-es díjszezonban. Oscar-hirdetései sikeresen felhívták magukra a figyelmet egyedi megközelítésükkel: a legjobb film kategóriát megcélzó kampány keretén belül a kategória korábbi győzteseit idézték meg egy-egy, a filmből vett jelenet segítségével, így A muzsika hangját, A bárányok hallgatnakot, a Titanicot, a Szerelmes Shakespeare-t, A Gyűrűk Ura: A király visszatért és a Gettómilliomost. A film különösen nehéz helyzetből indult, hiszen amellett, hogy animációs film, folytatás is.
A filmet 5 Oscar-díjra jelölte az Amerikai Filmakadémia, a legjobb film, a legjobb animációs film, a legjobb adaptált forgatókönyv, a legjobb hangvágás és a legjobb betétdal kategóriákban. A 2011 február végén megtartott gálán Lee Unkrich rendező átvehette a legjobb animációs filmnek járó szobrot, s Randy Newman zene- és dalszerző is kitüntetésben részesült „We Belong Together” című szerzeményéért, amit élőben elő is adott az est folyamán. A Toy Story 3. a harmadik animációs film a díj történetében, amely a legjobb film kategóriában is versenybe szállt: húsz évvel korábban a legjobb öt közé választották A szépség és a szörnyeteget, egy évvel korábban pedig egy másik Pixar-mű, a Fel jutott be az akkor tízre bővült esélyesek közé. Az Amerikában működő külföldi újságírók a legjobb animációs filmnek választották a Toy Story 3.-at a 68. Golden Globe-gálan, ahogy a Brit Filmakadémia is (BAFTA-díj a legjobb animációs filmnek); a film BAFTA-jelölést szerzett továbbá a legjobb adaptált forgatókönyv és a legjobb vizuális effektusok kategóriákban. A filmet ezeken felül két Satellite Awardra (legjobb animációs film, legjobb eredeti forgatókönyv), két Szaturnusz-díjra (legjobb animációs film, legjobb forgatókönyv) és egy Grammy-díjra (legjobb filmzenealbum) jelölték.
A film számos amerikai város és térség kritikusi szervezetétől megkapta a legjobb animációs filmnek járó elismerést, így Austin, Boston, Central Ohio, Chicago, Dallas-Forth Worth, Florida, Kansas City, Las Vegas, Los Angeles, Phoenix, San Diego, Washington, továbbá az online újságírók és a National Board of Review is honorálta a Toy Story 3.-at, több esetben további jelölések mellett.
Miután 2009-ben a Kung Fu Panda fölényes győzelmet aratott a WALL-E felett az animációs filmeket mustrázó Annie Awardson, a Disney szavát emelte az ellen, hogy az ítészek 40% egyben a Kung Fu Pandát is gyártó DreamWorks alkalmazottja. Tiltakozásul a sportszerűtlennek vélt felállás ellen, a stúdió nem nevezte a Toy Story 3.-at a 2011-es díjátadóra, így a film pusztán a legjobb animációs film kategóriában kapott jelölést, míg a DreamWorks ugyancsak éltető kritikákban részesült alkotása, az Így neveld a sárkányodat 15 díjat gyűjtött be; a Disney egyetlen elismerést szerzett, a Day & Night című rövidfilm révén.

FILMZENE:
A film zenéjét – az első két részéhez hasonlóan – Randy Newman szerezte. Ez a hatodik, a Pixar számára készült alkotása a Toy Story – Játékháború, az Egy bogár élete, a Toy Story – Játékháború 2., a Szörny Rt. és a Verdák után. A lemezre felkerült zeneszámok mellett a filmben felcsendül a „Dream Weaver” című dal Gary Wrighttól és a Chic „Le Freak” című száma, továbbá a „You've Got a Friend in Me” eredei változata. A „Cowboy!” és a „Come to Papa” című trackekhez Newman felhasznált részleteket Az elnök különgépéhez írt, ám visszautasított kompozíciójából. A Disney nem jelentette meg a film zenéjét CD-n, csak letölthető formában érhető el. A Fel után ez volt a Disney második olyan döntése, hogy egy díjnyertes filmzenét nem adott ki CD-n.